آمار بازدید
بازدید امروز => 4
باردید دیروز => 0
بازدید هفته => 13
بازدید ماه => 1978
بازدید سال => 3090
بازدید کل => 39576
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

به نام خدا

نوشته ی زیر بیانیه ی انجمن موبدان درباره‌ی روز کورش بزرگ است . فکر کنم در روزگاری که بیشتر افراد دولتی با استفاده از ناآگاهی مردم و خرافات و دروغ به دنبال ضربه زدن به تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی هستند ، لازمه که برخی از ما از برخی از هموطنانمان چیز هایی یاد بگیریم . از این رو از شما میخواهم که به نوشته ی زیر توجه کنید ...

 

به خشنودی اهورامزدا

 

همکیشان ارجمند و گرامی

 

با توجه به این‌که اختصاص هفتم آبان‌ماه، به روز بزرگداشت کورش بزرگ، کهن‌ترین حاکم کشورها، که نخستین استوانه‌ي حقوق بشر در جهان به دستور او نوشته و در سرتاسر کشور پهناور ایران آن روز، به اجرا گذارده شد، انسانیت‌محوری و بزرگ‌منشی این رادمرد بزرگ، سبب سربلندی همه‌ی ما ایرانیان از هر دین و مذهب و فرقه و قوم و نژاد است. شوربختانه برخی از دشمنان این مرز و بوم کهن، برای پیشبرد اهداف نامقدس و تفرقه‌افکنانه‌ي خود از این مساله، سو استفاده می‌نمایند.                    

 

از این‌رو بر تک‌تک ما زرتشتیان که پیرو اندیشه و گفتار و کردار نیک هستیم و به آرمان اشوزرتشت که در گاتاها، یسنا 30 بند 9 آمده است «خواستاریم از زمره کسانی باشیم که مردم را به سوی راستی و نیکی، و جهان را به سوی آبادانی و پیشرفت رهنمون هستند.» سخت پای‌بند هستیم، بايسته است كه همچون نیاکان روش و منش كورش بزرگ را در پيش گيريم تا خدای ناکرده دشمنان قسم‌خورده‌ي این مرز و بوم نتوانند از نام اشوزرتشت و رفتار ما، برخلاف منافع ملی و انسانی‌مان سو استفاده نمایند.

 

                                                                                                                                                                                                   موبد دکتر اردشیرخورشیدیان

 

                                                                                                                                                                                                   رییس انجمن موبدان تهران

همچنین پیشاپیش روز 7 آبان ماه , سالروز فتح بابل به دست کوروش بزرگ (( بدون خونریزی )) را به همه ی مردم ایران و جهان شادباش میگویم .

 

نویسنده => سینا

به نام خدا

خبرنگار امرداد ـ سیاوش نمیرانیان :

همایشی که به تازگی با همکاری روابط عمومی شهرداری خرمشهر و برخی نهادهای غیردولتی دیگر برگزار شده است ، دین زرتشتی را در رده‌ی فرقه‌های ضاله (گمراه) جای داده است .
این نشست با نام بررسی « فرقه‌های ضاله » در خرمشهر برگزار شده است و دین زرتشتی در کنار فرقه‌های « وهابیت » و « یمانی » در زمره‌ی فرقه‌های ضاله یا گمراه جای داده شده است .
آن‌گونه که در بنر این همایش دیده می‌شود روابط عمومی شهرداری خرمشهر به همراه بسیج دانش‌آموزی ، فرمانداری خرمشهر و سپاه پاسداران برگزارکنندگان این برنامه بوده‌اند .
گفتنی است دین زرتشت پیش از همه‌ی ادیان آسمانی پیروانش را به پرستش خدای یکتا دعوت کرده و در قرآن مجید از پیروان این دین به عنوان اهل کتاب یاد شده است .

نکاتی از زبان سینا

با سلام 4 تا نکته میخوام بگم :

1- زرتشت تنها مال پیروان دینش نیست . پشت اسم زرتشت چندین هزار سال تاریخ و افتخار ایران خوابیده پس مال همه ی ایرانی هاست و همچنین دین زرتشتی شاید اکنون دین من و خیلیای دیگه نباشه ولی قطعآ دین نیاکان ما ها بوده پس اهانت به این دین و این پیامبر نه تنها اهانت به من و امثال من ، بلکه اهانت به کل کشور , کل آریایی ها و حتی کل انسان هاست و همه باید نسبت به این کار عجیب و شرمآور اعتراض کنیم .

2-در قرآن در آیه 17 سورهی حج میخوانیم :

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَىٰ وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَیءٍ شَهِيدٌ

به‌راستي كساني كه ايمان آوردند و كساني كه یهودی شدند و صابئان و مسیحیان و مجوسان (( زرتشتيان )) و كساني كه شرك ورزيدند ، بي‌گمان خدا روز قيامت ميانشان را جدا خواهد كرد، زيرا خدا همواره بر هر چيزي بس گواه است.

با توجه به آیه بالا و صد البته به استناد تفاسیر معتبر قرآن , میبینیم که زرتشتیان هم در کنار مسلمانان , یهودیان و ... در گروه ایمان آورندگان قرار دارند و در روز قیامت هم در گروه کافران و گمراهان قرار نخواهند گرفت .

3- همچنین در قرآن در سوره عنکبوت آیه 46 میخوانیم :

و لا تجادلوا اهل الکتاب الا بالتی هی احسن

از مجادله با اهل کتاب (( که شامل یهود و نصارا و مجوس (( زرتشتیان )) و صابئین )) بپرهیز و می‌فرماید با این طوایف چند گانه مجادله نکن مگر به طریقی که بهترین مجادله بوده باشد.

با توجه به این آیه و معنای آن و به استناد تفسیر المیزان , خیلی راحت میشه فهمید که در قرآن مجادله با اهل کتاب منع شده . با این حال هم گفته مگر به روشی که بهترین مجادله باشد . بهترین مجادله هم یعنی مجادله با حضور نمایندگان دو طرف و کاملآ عادلانه و در عین حال با کمال احترام نسبت هر دو طرف . پس کاملآ روشنه که این همایش نه تنها از چارچوب قانون کشور بلکه از چارچوب اسلام حتی آزادی بیان و انسانیت هم بیرون بوده و به شدت غیر اخلاقی و ناعادلانه است . پس باید جلوی این چنین همایش های مسخره ای گرفته بشه ...

4- در مورد سخنران هم باید بگم که اگه این یارو خودش رو مسلمون میدونه پس باید طبق بند 2 و 3 متن بالا به دین زرتشتی و حضرت زرتشت احترام بذاره و آن رو جز ادیان الهی دسته بندی کنه . اما چون این کار رو نکرده , خیلی راحت میشه نتیجه گرفت که حتی یه بار هم قرآن رو نخونده !!!
اما اگه دو بند بالا رو قبول نداره پس یعنی آیات قرآن رو قبول نداره و این هم یعنی طرف کافر شده و از تکذیب کنندگانه و در قرآن هم برای کسانی که آیات الهی رو تکذیب میکنن سرنوشت بدی در نظر گرفته شده است . (( البته فکر کنم در همه کتاب های الهی سرنوشت بدی برای تکذیب کنندگان در نظر گرفته شده است .))

با سپاس فراوان
سینا

نویسنده => سینا

به نام خدا

برای امروز 2 خبر مهم دارم . یکی این که امروز تیم ملی والیبال توانست با برد 3-1 برابر تیم لهستان بالاخره پس از 52 سال انتظار به المپیک راه پیدا کند جالب اینکه این اتفاق در زمانی افتاد که تیم ملی همین چند وقت پیش بود که در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی به مقام نخست رسید و توانست پس از چند دهه انتظار , قهرمان آسیا بشود . همه این اتفاقات از زمان جناب آقای مصطفی کارخانه شروع شد و ما این موفقیت را مدیون مربیان و بازیکنان زیادی مانند اسکواچ , ولاسکو , کارخانه , لوزانو , مدنی و ... هستیم . البته نباید فراموش کرد که بپه های تیم ملی در طی این چند سال تلاش بسیار زیادی کردند و امیدوارم بتوانند در المپیک هم یک مقام خوب (( بین یکم تا سوم )) بیاورند تا افتخارات تیم ملی والیبال , چندین برابر شود . 

اما خبر دوم یک خبر بد است . شوربختانه اسطوره بکس جهان , محمد علی کلی پس از 32 سال مبارزه با بیماری پارکینسون در سن 74 سالگی در گذشت در حالی که 5 روز پیش به خاطر تنگی نفس و شرایط بد جسمانی در بیمارستان بستری شده بود . او از کل مسابقات دوران ورزشی خود , که 56 مسابقه بود تنها در 5 مسابقه شکست خورد و این یک رکورد فوق العاده است . امیدوارم که خدایش بیامرزدش .

نویسنده => سینا

به نام خدا

حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه‌ی ریاست‌جمهوری در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی، در پیامی زادروز اشوزرتشت (ششم فروردین‌ماه) را شادباش گفت. متن این پیام در زیر آمده است:
ششم فروردین روز تولد اشوزرتشت، پیامبر بزرگ زرتشتیان را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان، تبریک و شاد‌باش می‌گویم.
اشوزرتشت از نخستین پیام‌آوران یکتاپرستی در جهان بود. این پیامبر ایرانی در سرزمینی ظهور کرد که مردمانش همواره یکتاپرست بودند. او مردمان ایران را به پرستش خدای دانای بزرگِ هستی‌بخش، دعوت کرد. راستی، درست‌کاری، صلح‌طلبی و همبستگی از آموزه‌های اساسی این کیش بود. بدین جهت ایرانیان زرتشتی در طول تاریخ، از جشن های ایرانی همچون سده، مهرگان و نوروز به عنوان نماد انسجام‌بخش اقوام ایرانی، حراست کردند. زرتشتیان با الهام از فرامین کتاب مقدس خود، اوستا، همواره میراث‌دار بخش مهمی از فرهنگ ایران زمین بوده‌اند.
امروز، ایرانیان زرتشتی در کنار هموطنان مسلمان خود، در سرزمین مادری‌شان ایران، با آرامش و مودت در توسعه، پیشرفت و شکوفایی این سرزمین، مشارکت دارند.
از خداوند بزرگ، برای همه زرتشتیان عزیز، آرزوی شادمانی و بهروزی توام با موفقیت دارم.

علی یونسی                             
دستیار ویژه رئیس جمهور                         
در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

نویسنده => سینا

به نام خدا

همین چند روز پیش بود که علی دایی ، آقای گل جهان و یکی از بهترین بازیکنان ایران و جهان طبق اعلام رسمی سایت تاریخ و آمار فوتبال ، به عنوان هفدهمین بازیکن اسطوره ای جهان فوتبال شناخته شد . با توجه به اینکه امروز ، 14 بهمن ماه تولد این چهره دوست داشتنی و محبوب است ، تصمیم گرفتیم که به عنوان یکی از هواداران ایشان و به عنوان هدیه ای هر چند کوچک ، این 48 اسطوره فوتبال را در جدولی برای شما فراهم آوریم و در انتها پروفایل علی دایی در سایت تاریخ و آمار فوتبال را برای شما ترجمه کنیم .

برای دیدن اصل مطلب (( فهرست 48 بازیکن افسانه ای به زبان انگلیسی )) به آدرس زیر بروید :

https://iffhs.com/dev/legends

برای دیدن پروفایل علی دایی (( به زبان انگلیسی )) و فیلمی کوتاه از علی دایی به آدرس زیر بروید :

https://iffhs.com/dev/legend/ali-daei

برای خواندن ادامه مطلب و دیدن جدول ها و پروفایل علی دایی (( به زبان فارسی )) به ادامه مطلب بروید .

نویسنده => سینا


ادامه مطلب
[ سه شنبه 13 بهمن 1394برچسب:, ] [ 21:48 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

در حالیکه حرف و حدیث ها درباره پیراهن شماره ۲۴ پرسپولیس زیاد شده بود و حتی برخی از اعضای هیات مدیره باشگاه با بایگانی شدن پیراهن نوروزی مخالفت کرده بودند، در نهایت امروز پیراهن شماره ۲۴ پرسپولیس بایگانی شد.

به گزارش وب سایت نود، پس از درگذشت ناگهانی هادی نورزی کاپیتان پرسپولیس، این پیشنهاد داده شد که شماره ۲۴ این بازیکن بایگانی شود اما با آن مخالفت شد اما در نهایت باشگاه قبول کرد که پیراهن نوروزی بایگانی شود.

در حاشیه مراسم درگذشت این بازیکن پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس این خبر را در گفت و گو با خبرگزاریها تایید کرد و البته علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرد پیراهن این بازیکن به صورت قاب شده در باشگاه نصب خواهد شد و دیگر کسی آن را نخواهد پوشید.

 

همچنین ویدئوی یکی از گل های زیبای مرحوم هادی نوروزی که به مناسبت هفتمین روز درگذشت وی در وبلاگ قرار داده شده را میتوانید در زیر مشاهده کنید . (( به قول خودش شوت آقا کریمی « کریم باقری » زده بود . ))

ارسالی توسط => سینا

[ سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:پرسپولیس,هانی,نوروزی,هادی نوروزی,24,کاپیتان,یادبود,مرحوم,, ] [ 16:53 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

غلامحسین بنان
Gh-banan.jpg
اطلاعات پس‌زمینه
نام اصلی غلامحسین بنان
نام مستعار .
تولد اردیبهشت ۱۲۹۰، تهران
ملیت  ایران
مرگ ۸ اسفند ۱۳۶۴ (۷۴ سال)
بیمارستان ایرانمهر تهران
سبک‌ها موسیقی سنتی ایرانی
سال‌های فعالیت از اوایل دههٔ ۲۰ تا دههٔ ۵۰

بدون شک استاد بنان یکی از بزرگترین استادان موسیقی ایران بودند . در این نوشته سعی شده دو آهنگ معروف ایشان (( 1- ای ایران ای مرز پرگهر 2- خوشه چین )) را برای دانلود قرار دهیم . استاد بنان از سال‌های ۱۳۲۱ تا دهه ۵۰ در زمینه موسیقی ملی ایران فعالیت داشت. او عضو شورای موسیقی رادیو ، استاد آواز هنرستان موسیقی تهران و بنیان‌گذار انجمن موسیقی ایران بوده‌است .

 

دانلود آهنگ ای ایران ای مرز پر گهر

دانلود آهنگ خوشه چین

ارسالی توسط => سینا

[ چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:, ] [ 20:37 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

موسیقی

پورسینا تئوری‌دانی دارای دیدگاه‌های موسیقایی است. او مرد دانش و نه کنش در موسیقی بود ولی آنچنان از همین دانش نظری سخن می‌راند که گویی در کنش نیز چیره‌دست است. گمان می‌شود پورسینا و فارابی بنیادگذاران نخستین پایه‌های دانش هماهنگی (هارمونی) در موسیقی بوده‌اند. آثار موسیقایی پور سینا روی هم رفته پنج اثر مهم اوست که در بخش‌هایی از آنها به موسیقی پرداخته شده :

  • شفا که نام بخش موسیقی آن " جوامع علم الموسیقی‌ " می باشد
  • المدخل الی صناعة الموسیقی (در دسترس نیست)
  • لواحق (در دسترس نیست)
  • دانشنامه علایی
  • نجات
  • اقسام العلوم

اشعار

ابن سینا در شعر نیز دستی داشته و اشعار زیادی به زبان عربی سروده‌است و حتی منظومه‌هایی مثل قصیده ارجوزه در مسایل علمی ساخته‌است. اشعاری نیز به زبان فارسی از او روایت کرده‌اند که برخی از آن‌ها به نام دیگران نیز آمده‌است و با توجه به اسلوب و معانی آن‌ها باید در انتساب این اشعار به ابن سینا تردید روا داشت .

از شیوه نگارش کتاب‌های علمی و فلسفی ابن‌سینا و اشعار عربی او که مشهورترین آن‌ها قصیده عینیه روحیه است به خوبی می‌توان توانایی و تسلط او در شاعری و سخنوری در ادبیات عرب را دریافت. اشعار فارسی‌ای که به ابن‌سینا نسبت داده‌اند، روی هم رفته ۲۲ قطعه و رباعی در ۶۵ بیت می‌شود، ولی در صحت انتساب آن‌ها به وی تردید کرده‌اند.

ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 14 آذر 1393برچسب:, ] [ 16:20 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

خبرنگار امرداد- سياوش آريا :
 بی‌توجهی مسوولان فرهنگی استان، دست اندازی مردم ناآگاه و خودخواهِ این سرزمین، همچنین عوامل طبیعی، یکی ازمهم‌ترین سنگ نگاره‌های تنگ چوگان را با خطر و چالش جدی روبه‌رو کرده است و اگر هرچه زودتر برای آن چاره‌ای اندیشیده نشود یکی از ارزشمندترین این سنگ نگاره‌ها که همانا سنگ نگاره‌ی پیروزی و دیهیم ستانی شاهپوریکم است، رو به ویرانی می‌رود.
سنگ نگاره‌های تنگ چوگانِ کازرون پارس، یکی از با ارزش‌ترین سنگ نگاره‌های ساسانی کشور چه ازدیدگاه هویت و شناخت، چه از دیدگاه بررسی‌های باستان شناختی و هنر است که همگی مایه‌ی بالندگی، سرافرازی و سربلندی ما و یادآور شکوه و بزرگی گذشته‌ی ایران است.
سنگ نگاره‌ها، کهن‌ترین بازمانده‌های تاریخی و هنریِ به جا مانده از نیاکانِ پاک سرشتِ ما هستند که در آنها راز و رمزهای بسیاری نهفته است و از باارزش‌ترين دريچه‌‌هایِ رو به گذشته‌های دور به شمار می‌آیند که به وسيله‌ي آنها می‌توان از چشم‌اندازهای ژرف و گوناگون، زندگی انسان‌های روزگار كهن آگاه شد و بررسی کرد.
اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و  صنعت و ساخت کارخانه‌ها و کارگاه‌ها  و درپِی آن تولید مواد شیمیایی و آلودگی هوا و ازهمه مهم‌تر بی‌توجهی مردم به پیشینه‌ی ارزشمند خود، زندگی این سنگ نگاره‌ها را به خطر انداخته است. از سوی دیگر سازمان میراث فرهنگی که سرپرست (:متولی) اصلی این یادمان‌ها است و باید پاسدار و نگاهبان این بازمانده‌ها باشد به شوَندهای(:دلايل) گوناگون و بدي مدیریت، از خویشکاری(:وظیفه) خود دور شده و این یادگارهای درخشان را به حال خود رها کرده است.
استان تاريخي پارس که بیشترین سنگ‌نگاره‌های کشور را درخود جای داده است همواره نزد باستان شناسان و کارشناسان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این میان سنگ نگاره‌های ساسانی کازرون، پیروزآباد و مرودشت در شناخت بهتر این دودمان نزد پژوهشگران و کارشناسان ارزش مطالعاتی بسیاری را دارا است.
سنگ نگاره‌ی پیروزی و دیهیم ستانی شاهپوریکم که در سمت چپ تنگ چوگان و امروزه در گذر جاده (که رفت وآمد خودروها نیز آسیب فراوانی می‌رساند)، جای گرفته است با دشواری‌های بسیاری دست به گریبان است. از یک سو، گُل سنگ‌ها در بدنه‌ی نگاره‌ها رخنه کرده و شوَند پوسیدگی بیش از پیش آنها شده است .از دیگر سو ، ترک و شکاف‌هایی که از گذشته وجود داشته روز به‌ روز بزرگتر و ژرف‌تر(:عمیق‌تر) شده است. اما مهم‌ترین رویدادی که شوَند ویرانی گام به گام این سنگ نگاره شده ، سوراخ‌هایی است که در نگارکَندها ایجاد شده و هر روز بزرگتر می‌شود. باید دانست که آب در این  سوراخ‌ها رخنه کرده و شوَند پوسیدگی و از میان رفتن آنها می‌شود. در زمستان نیز این آب‌ها یخ زده و ترک و شکاف‌ها را گسترده‌تر خواهد کرد.
مهدی فرجی، باستان شناس  که از بومیان کازرون است در همین زمینه به اَمُرداد می‌گوید: «سوراخ‌های موجود از سال‌ها پیش و حتا زمانی که پُروفسور ژُرژ سال و گیرشمن در بیشاپور کاوش کردند وجود داشته است. این سوراخ‌ها در یک زمان چند ساله به وجود نیامده اند و می‌توان گفت چندین سده به درازا کشیده شده تا سوراخ‌هایی به این شکل طبیعی ایجاد شده که عواملی همچون گل سنگ‌ها، آب بارانِ رخنه یافته به درون هسته صخره و روزنه‌دار بودن آن (همراه با سختی کم سنگ) و رویش گیاهان شوَند به وجود آمدن این دشواری‌ها شده است».
 این باستان شناس پایگاه میراث فرهنگی آپاپیر(ایذه) خوزستان افزود: «شوربختانه میراث فرهنگی هیچ گونه اقدامی برای سترون کردن ریشه گیاهان پیرامون بازمانده و روی خود سنگ نگاره انجام نداده است.  این  گیاهان خود شوَند شکاف  بیشتر ترک‌های کنونی و جدا شدن بخش‌هایی از سنگ‌ها شده و حتا عامل به وجود آمدن سوراخ‌های پیش گفته خواهد شد».
این کارشناس ارشد باستان شناسی، راه درمان و چاره را این گونه بیان می‌کند: «نخست باید سوراخ‌ها و روزنه‌هایی که دربالای سنگ سخت(صخره) جای گرفته و به رخنه آب درون هسته آن کمک می‌کنند شناسایی و با مواد مناسب و پایدار پوشانده شوند. در گام ديگر برچیدن گیاهان روییده شده بر نگارکند و پیرامون آن است که باید با روشی مناسب سترون‌سازی شود. ریشه‌های این گیاهان به گونه‌ی عمقی و پهنایی به درون بافت سنگ‌ها رخنه و سوراخ‌ها را به وجود آورده است که اگر به هنگام و هر چه زودتر جلوگیری نشود پس از چند دهه شوَند پیدایش سوراخی کوچک و در دنباله آن سوراخی بزرگتر خواهیم بود، که در مواردی شوند جدا شدن بخشی از سنگ‌ها خواهد شد. این کَرده(:عمل) ممکن است آن را به سرنوشت سنگ نگاره شماره یک که درنزدیکی همین جاده و سنگ نگاره، کَنده کاری(:حجاری) شده و بسیار از هم گسیخته و نابود شده است، دچار کند».
فرجی می‌افزاید: «پایگاه میراث فرهنگی بیشاپور به عنوان نخستین  سرپرست خویشکاری دارد طرحی را برای ساماندهی سنگ نگاره‌های بیشاپور ارایه و پس از تصویب در شورای فنی و تامین اعتبار آن، با مشاورین متخصص و برجسته دست به کار شود و از فرسایش و نابودی این یادمان‌ها جلوگیری کند».
 او درپایان به امُرداد می‌گوید: «نباید از یاد برد که بیشاپور از نامزدهای ثبت جهانی است و نه تنها برای سنگ نگاره‌های تنگ چوگان که برای همه‌ی مجموعه تاریخی، باستانی بیشاپور باید طرح ساماندهی پیاده و برپایه ی آن اقدام شود. این کَرده باید با شرایطی مناسب  بررسی شود تا به چشم انداز فرهنگی – تاریخی آن خدشه وارد نکند و این مجموعه با احترام و شناسنامه تاریخی خود نگهداری و حفظ شود».
این سنگ نگاره، پیروزی شاهپور یکم ساسانی را بر رومیان نشان می‌دهد که شهریار ایرانی بر اسپ سوار است و فیلیپ عرب(پادشاه رومی) به نشان بخشش در برابر او زانو زده است. پشت سر شاهنشاه، گروهی از بزرگان ایرانی سوار بر اسب، فروتنانه دیده می‌شوند. در برابر و روبه‌روی پادشاه نیز، اسیران رومی و پیشکش آورندگان رومی هریک در ردیفی جداگانه به نمایش درآمده اند. روبه‌روی چهره‌ي شاهپور شاه، فرشته‌ای در حال پرواز نشان داده شده که دیهیم شاهی را در دست دارد  که آن را به  شهریار ایران  پیشکش می‌کند که خود یادآور پیروزی است. زیر پای اسب شاهپور ساسانی، فرمانروای شکست خورده رومی، «گوردیان» یا گُردیانوس است.
سنگ نگاره‌های تنگ چوگان در 153 کیلومتری باختر(:غرب) شیراز و 23 کیلومتری باخترشهرستان کازرون قرار دارند و از با ارزش‌ترین سنگ نگاره‌های ایران به شمار می‌آیند.

 

 






ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:, ] [ 16:27 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

 
برانوش غفاري :
خانه‌ي تاریخی «اطمینان» که در دهه‌ي 30 خورشيدي مدتی ساختمان اداره ثبت اسناد کرمان نیز بود به شوند(:دلیل) آنچه که شهرداری کرمان، قدیمی و ناامن بودن آن اعلام کرده بود، ويران شد.
ساختمان ضلع خاوري(:شرقی این خانه سال‌ها پیش ويران و به پارکینگ تبدیل شده بود اما شهرداری با این انديشه که دیوار این خانه خشت و گلی است و امکان فروریختن آن روی خودورهای پارکینگ وجود دارد، نه تنها دیوار ضلع خاوري بلکه ساختمان ضلع جنوبی را نیز که تقریبا سالم مانده بود و هیچ ارتباطی با محوطه پارکینگ نداشت را ويران کرد!
بنا به گفته‌هاي اهالی محل، هنگام ويران كردن خانه توسط شهرداری، نماینده میراث فرهنگی هم باشنده بود اما معاون میراث فرهنگی کرمان این موضوع را رد کرده و گفته آگاهي نداشته است.
محسن موحدی در این باره می‌گوید: «هیچ نماینده‌ای از میراث فرهنگی در محل نبوده و ما هم اطلاع نداشتیم. این مردم هستند که باید قبل از اینگونه تخریب‌ها، وجود خانه‌ها و اماکن تاریخی را گزارش کنند. بسیاری از این خانه‌ها به بهانه تجمع افراد معتاد و یا اتباع بیگانه تخریب می‌شوند اما نباید صورت مساله را پاک کرد. با تخریب این بناهای تاریخی معتادها جای دیگری  را پیدا می‌کنند».
وی با اشاره به ضرورت حفظ و احیای این بناها که شمارشان روبه فزوني است، ادامه می‌دهد: «می‌توان این بناها را تغییر کاربری داد و به موزه تبدیل کرد. درست مانند بنای تاریخی ارتش در خیابان معلم که چند سال پیش به جای تخریب به موزه ارتش تبدیل شد و ادوات نظامی قدیمی در آن به نمایش عموم درآمد»
موحدی درباره امکان احیای بنا نیز می‌گوید:«احیای این خانه‌ها بودجه زیادی می‌طلبد و ما چنین بودجه‌ای نداریم. و اصولا احیای آنها فایده‌ای هم ندارد چون حتا با احیای آنها ارزش تاریخی‌شان باز نمی‌گردد.»
گفتنی‌ست در مجاورت خانه اطمینان مجموعه‌ی وکیل شامل بازار، حمام و  کاروانسرا وجود دارد. سال‌هاست که مسوولان وعده می‌دهند کاروانسرای منحصر به فرد وکیل باید به هتل سنتی دگرگون شود اما سهم این کاروانسرا از هتل، تنها سه چهار لوله داربست فلزی بوده که تقریبا 20 سالی می‌شود دور بادگیر بزرگ آن جا خوش کرده‌اند. اما این روزها دقیقا مقابل کاروانسرای وکیل و در مجاورت دومین راسته بازار طولانی دنیا و همین خانه‌ی اطمینان که دیروز تخریب شد، پاساژ بزرگ و مدرنی در حال ساخت است. شاید همین امر است که مسئولان شهرداری را به صرافت انداخته تا خانه اطمینان را تخریب کنند.
شوربختانه در چند سال گذشته صدها بنای تاریخی در کرمان ويران شده و ده‌ها محله تاریخی مانند گلبازخان، پا منار، خواجه خضر، باغ لـله، محله شهر و ... از میان رفته‌اند.
برای نمونه در محله‌ی گلبازخان کرمان دیگر هیچ خانه‌ی نه صرفا تاریخی بلکه حتا قدیمی وجود ندارد و همه‌ی این محله به زمین خالی بزرگی تبدیل شده است. چرا که شهرداری کرمان همه‌ی این محله تاریخی را به بهانه ایجاد پارکینگ برای میدان تاریخی ارگ و بازار تخریب کرد.
در این میان اظهار نظر مدیران شهرداری کرمان نیز درباره بافت تاریخی درخور و قالب توجه است برای نمونه در دی‌ماه سال گذشته شهردار کرمان که برای سومین دوره متوالی این سمت را بردوش گرفته گفت: «باید ضمن کاهش نقاطی که ثبت ملی شده‌اند و حریم‌های آن‌ها، با ایجاد کاربری مناسب در بخش‌های از بافت قدیم، منابع را برای حفظ نقاط با ارزش بافت تاریخی هم‌راستا کنیم» از تناقضی که در سخن شهردار و جود دارد بگذریم در اظهار نظری مشابه معاون شهرسازی و معماری شهردار نیز گفته بود:بخشی از این قسمت از شهر دچار فرسودگی شدید شده است و قابل احیا و مرمت نیست اما در این مناطق آثار با ارزشی نیز وجود دارد».
این سخنان در حالی بیان می‌شود که شهر تبریز با وجود زلزله‌های ویران‌گر متعدد سده‌های اخیر به شوند احیای بافت تاریخی خود جایزه معتبر آقاخان را از آن خود کرده است.
اینکه هموند(:عضو یپشین شورای شهر و شهردار پیشین کرمان سمت مدیرکلی میراث فرهنگی کرمان را بردوش گرفته است مایه‌ي خوشوقتی‌ست یا نگرانی‌ست، پرسشی است که پاسخش در آینده نزدیک بهتر روشن می‌شود.
به نظر می‌رسد شهرداری و میراث فرهنگی کرمان که پیشتر هیچگاه هم‌راي نبودند، مدتی است که بر سر ويران كردن محله‌های تاریخی و ساخت آپارتمان در این محله‌ها به توافق رسیده‌اند. شاهد آن هم محله‌های تاریخی خواجه خضر و باغ للـه (BAGHE LaLE) با 800 سال ديرينگي هستند. در حالی که حمام باغ للـه بی‌توجه رها شده و تقریبا سالم مانده در چند قدمی آن چندین آپارتمان سر بر آورده‌اند.
خاموشی انجمن‌های میراث فرهنگی، عدم تعریف منطقه بافت تاریخی و نبود شهردار بافت تاریخی نیز از جمله عواملی هستند که به ويراني این بافت کمک کرده‌اند.
انجمن‌هایی که در موارد مشابه برای تخریب بافت تاریخی یزد و شیراز گریبان چاک می‌دهند کوچکترین واکنشی به اینگونه تخریب‌ها نشان نمی‌دهند!
بسیاری از کرمانی‌ها به خاطر دارند که در دهه هفتاد وضعیت گردشگری کرمان بسیار بهتر از این امروز بود. بودجه گردشگری و احیای بناهای کرمان بیشتر بود و تورهای بسیاری به این شهر تاریخی می‌آمدند اما این روزها عدم برنامه‌ریزی و عدم احیای زیرساخت‌های فرهنگی شوند آن شده که ورود گردشگران خارجی در سال گذشته  4200 تن كمتر شود.
اگر دقیق‌تر شویم بسیاری از همین گردشگران هم تنها به قصد دیدن ارگ بم و باغ شازده (شاهزاده) می‌آیند و سر راه اجبارا از کرمان گذر می‌کنند. شاید جالب باشد که بدانیم بسیاری از گردشگران خارجی تنها نصف روز در شهر کرمان مي‌مانند و بيشتر آنها تنها از مجموعه‌ي گنجعلی‌خان و به‌ويژه حمام آن دیدار می‌کنند.
استاندار کرمان نیز که هميشه محور سخنانش توسعه‌ی اقتصادی و خروج از بحران اقتصاد است هیچگاه درباره‌ی این تخریب‌ها اظهار نظر نکرده است و نمی‌کند. به نظر می‌رسد اصولا گردشگری که یکی از مهمترین منابع کسب درآمد برای یک شهر است، در اقتصاد مورد نظر رزم‌حسینی محلی از اعراب ندارد.
به هر روی باید منتظر ماند و دید تخریب آثار تاریخی کرمان که یکی از پنج شهر تاریخی تراز اول کشور تا کجا ادامه خواهد یافت. 
 

ساختمان ضلع غربی

محوطه پارکینگ

بخشی از ساختمان مرکزی که سالم مانده

قسمت ختاکی محل ساختمان شرقی است که با تخریب ان پارکینگ شده است

طاق های پشت در جنوبی که به مرور زمان تخریب شده

از راست به چپ حیاط جنوبی- حدفاصل بخشی از ساختمان مرکزی که سالم باقی مانده- پشت بام بخشی از ساختمان شرقی- ساختمان جنوبی (1)

نامه اعتراضی به فرمانده کرمان

ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:, ] [ 16:14 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

جُحا کیست ؟

شوخی های جحااز هزاران سال پیش تا کنون به زبان های مختلف دنیا از جمله فارسی ترجمه شده است.

جحا نام فردی است که در ایران او را بانام ملا نصرالدین می شناسیم . در مناطق مختلف جهان با نام های جاهان ، جیوکا ، جیوفا ، جورج ، جوهه ، جحی ، جهیور ، و... شناخته میشود . در ترکیه با نام خواجه نصیر الدین معروف است . برخی او را احمق و برخی او را دانشمند میدانند و میگویند دشمنانش برایش لطیفه می ساختند . این شوخی ها هرچه که باشند ، فقط نمیخندانند و بلکه انسان را به فکر هم فرو میبرند .

مثال :

قلب تو را میسوزاند نه قلب مرا

روزی جحا به خانه یکی از دوستانش رفت ، نان و عسل برایش آوردند . نان که تمام شد ف عسل را خالی خالی میخورد . دوستش گفت :(( عسل را خالی خالی نخور ! شیرینی زیاد قلبت را میسوزاند . )) جحا گفت :(( قلب تو را که صاحب عسل هستی میسوزاند نه قلب مرا )) .

آرام

ارسالی توسط => تینا

[ سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, ] [ 14:41 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

 

سند نو یافته ای نشان از ان دارد که , عرب ها تا 120 سال پیش هنوز دندان طمع برای داشتن و دگرگون کردن خلیج فارس نداشتند . این سند یک کبریت است با نام (( کبریت سلطنتی بین المللی )) که در کبریت های یک مجموعه دار ایرانی به نام (( احمد ایلیات کاشانی )) پیدا شده است . این اثر کم مانند که به پرچم زیبا و مقدس ایران اراسته است , بر پایه پژوهش های کاشانی , 120 سال پیش در کشور چک اسلواکی پیشین ساخته شده و تنها 4 نمونه از ان در جهان دیده شده است . اکنون در میان کبریت های این مجموعه دار ایرانی , جای دارد که 30 سال از عمر خود را برای گرداوری کبریت گذاشته است . آن هم کبریت های سلطنتی . روی کبریت چهره یک زن ایرانی با دامن سبز دیده میشود . پیرامون آن دریای مازندران و خلیج فارس به همراه 5 استان جای گرفت است . گفته میشود این نقشه , کوچک ترین نقشه به دست امده از ایران است که با آب طلا و رنگ کشیده شده است و روی کبریتی دست ساز کار شده است . قرار است که تصویر این سند به زودی در کتاب (( انجمن مجموعه داران ایران )) ثبت شود . گفتنی است که کبریت های کشور های دیگر که به کوشش همین کمپانی ساخته شده است , چهره پادشاهان و رهبران را داراست و تنها کبریت ایرانی است که به جای تصویر پادشاه , نقشه کشور روی آن حک شده است .  

ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:, ] [ 1:45 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

تصمیم گرفتم لیست معلم ها , مدیر ها , ناظم ها و ... که برای تحصیل و ورزش من زحمت کشده اند را تهیه کنم . از صمیم قلبم تمامی این افراد را دوست دارم و امید وارم خداوند به تمامی آنان عمری طولانی همراه با سرافرازی و سلامتی عطا کند . 

                    

کلاس مدرسه معلم مدیر ناظم سایرین
مهد کودک مهد الغدیر

خاله نیلوفر*1

&&

&& && &&
آمادگی مدرسه غیر انتفاهی فرهنگ خانم عمرانی آقای پورشریفی آقای شفیعی خانم شعبانی -معلم قرآن - معلم زبان - معلم کامپیوتر
اول مدرسه غیر انتفاهی فرهنگ*2 خانم کاردوانی آقای  پورشریفی آقای شفیعی خانم شعبانی -معلم قرآن - معلم زبان - معلم کامپیوتر
دوم شهید رویگری*3 خانم عقیلی آقای بهرامی آقای شفیعی آقای فرامرزی (( معاون پرورشی )) و تمیزکار مدرسه*
سوم شهید رویگری آقای سامع آقای کاظمی آقای شفیعی آقای فرامرزی (( معاون پرورشی )) و تمیزکار مدرسه
چهارم شهید رویگری آقای زنگنه آقای کاظمی آقای کیانی آقای فرامرزی (( معاون پرورشی )) و تمیزکار مدرسه
پنجم شهید رویگری آقای قائدامینی آقای کاظمی آقای کیانی آقای فرامرزی (( معاون پرورشی )) و تمیزکار مدرسه

علامت && به معنای فراموشی نام افراد است (( متاسفانه ))

*1 = مهد کودک که بودم خاله نیلوفر مرخصی زایمان گرفتند و به جای ایشوم معلم دیگری برای آموزش ما آمدند

*2 = من فقط 2 سال توی مدرسه غیر انتفاهی فرهنگ درس خواندم . دلیل رفتن من از آن مدرسه این بود که مدرسه ما اول به حوضه تبدیل شد و بعد از مدتی به پارکینک تغییر کاربری داد . الآن هم نصفش حوضه هست و نصف دیگش پاکینک.

*3 = مدرشه شهید رویگری در ابتدا شیخ بهایی نام داشت که پس از مدتی به نام شهید رویگری تغییر نام داد .

همچنین باید از افرد زیر تشکر کنم که برای من زحمات بسیاری کشیدند و باید معذرت خواهی کنم چون یادم نیست این عزیزان عالیقدر معلم کدام درس و پایه بودند . باید من را ببخشند : 1- خانم/آقا بحرینی 2-خانم پری رخ خسروی 3- خانم/آقا رجبی راد . و....

لطفآ برای خواندن ادامه لیست معلم ها به ادامه مطلب مراجعه کنید .

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 23:15 ] [ سینا و تینا ]

                                  به نام خدا

حالا نوبت دومین داستان زندگی رستم دستان است . ما هر هفته یک داستان را برای شما به ارمغان خواهیم آورد . منتظر داستان های بعدی این پهلوان باشید .

برای خواندن داستان روی ادامه متن کلیک کنید.

                         ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, ] [ 12:8 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

گفتنی است که قبل از شروع داستان بگویم که رستم دستان پلوانی حقیقی بوده اما همانطور که در خوده شاهنامه هم میخوانیم فردوسی او را به شخصیتی بزرگ و افسانه ای تبدیل کرده . البته رستم به راستی قدرتی خارق العاده داشته است .

برای خواندن داستان زندگی رستم دستان به ادامه مطلب بروید .

                     ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ جمعه 5 بهمن 1391برچسب:, ] [ 23:52 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

درباره فردوسی میتونید خیلی راحت چیزای زیادی تو اینترنت به دست بیارید ولی ما تو این سری مطالب سعی میکنیم که مطالب جالبی رو در جدولی مانند زیر گرد آوری کنیم.

ابوالقاسم فردوسی توسی

پیکرهٔ فردوسی از ابوالحسن صدیقی در میدان فردوسی شهر رم
زادروز 1 بهمن 319 خورشیدی
۳۲۹ هجری قمری

روستای پاژ
درگذشت پیش از ۳۹۷ خورشیدی
۴۱۱ هجری قمری
توس
آرامگاه توس، خراسان
‏۳٫۳۴″ ۳۱′ ۵۹°شرقی ‏۱۰٫۱۵″ ۲۹′ ۳۶°شمالی
محل زندگی توس، تابران
ملیت پرچم ایران ایرانی
نام‌های دیگر فردوسی
پیشه شاعر
سبک خراسانی
لقب حکیم توس، حکیم سخن
دوره فرمانروایی غزنویان
مذهب یکی از فرقه‌های شیعه یا اهل سنت (مورد اختلاف بین محققین) 
مکتب حماسی
آثار شاهنامه
گفتاورد
به نام خداوند جان و خرد   کزین برتر اندیشه بر نگذرد

                      ارسالی توسط => سینا

[ چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:52 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

هرمزان یکی از فرماندهان ایرانی بود که در زمان حمله اعراب به ایران در منطقه خوزستان کنونی با سپاه اندکش چندین روز در برابر سپاه بی شمار و شتر سوار و فیل سوار اعراب مقاومت کرد ولی در نهایت به دلیل کثرت دشمن و کمی یار نتوانست دوام بیاورد و اسیر شد . ابوموسی اشعری که در سپاه اعراب بود تصمیم گرفت تا او را سالم نزد عمر بفرستد تا عمر درباره او تصمیم بگیرد . به این ترتیب هرمزان که شاهزاده ای ایرانی بود را به نزد عمر در مدینه فرستادند و او را به مسجدی وارد کرده بودند که عمر در آن خوابیده بود . عمر برخاست و پس از چند دقیقه گفت و گو با سردار ایرانی دستور قتل او را داد . هرمزان گفت که میخواهد قبل از مرگ کمی آب بنوشد . عمر گفت تا کاسه ای آب بیاورند و به دست او بدهند . هرمزان درنگ کرد و آب را ننوشید . عمر دلیل این کار را از هرمزان سوال کرد هرمزان گفت که میترسد در هنگام نوشیدن آب او را بکشند او از عمر خواست قول بدهد که تا او تمام کاسه آب را ننوشیده او را نکشند . عمر قبول کرد . در این هنگام هرمزان آب را روی زمین ریخت . عمر در کمال ناباوری دلیل را از هرمزان پرسید . هرمزان گفت که این کار را کرد تا زنده بماند , او هنوز آب داخل کاسه را ننوشید پس عمر هم طبق قولی که به هرمزان داده بود و همچنین بر اساس تعلیمات اسلام که میگفت نباید زیر قول خود بزنید , نتوانست او را بکشد . احتمالآ رسم آب پاشیدن پشت سر مسافر هم از اینجا آمده باشد و این معنی است که مسافر سالم و زنده بماند.   

                       ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, ] [ 15:20 ] [ سینا و تینا ]

                            به نام خدا

شاهکار جنگی نادر شاه محاصره دشمن , آزاد شدن تنگه خیبر

شامگاه روز 21 شعبان 1151 ه.ج ( 13 آذر 1117 ه.خ ) نادر شاه 10 هنگ از بهترین سواران خود را برگزید بهترین اسب های کوه پیمای ارتش را به آنها داد و وخود نیز سوار شده و به کمک چند راه نمای افغان آن حوالی از راه سه چوبه و بالای تنگه خیبر (تنگه خیبر یا گردنه خیبر دره و گذرگاهی معروف در رشته کوه هندوکش است که در مرز میان افغانستان و پاکستان قرار دارد. این گردنه که قرنها راه داد و ستد و هجوم از آسیای مرکزی بوده اینک حلقه عمدهٔ ارتباطی بین پیشاور (پاکستان) و کابل (افغانستان) می‌باشد. این گردنه ارتفاعش از ۱۰۷۰ متر تجاوز نمی‌کند. گردنهٔ خیبر یکی از راه‌های عمدهٔ هجوم به هند بوده است ) به شتاب روانه شد . خود نادر شاه در پیشاپیش لشگر و چابک سوارانش به دنبال او در تاریکی شب راههای سنگلاخ سه چوبه را می پیمودند همه شب راه افتادند بی آنکه بیاسایند یا از اسب پیاده شوند . دلاوران ایران کوه های بلند و دره های سخت و عمیق را پشت سر گذاشته همچنان می تاختند . سپیده دم پس از اندکی درنگ تا همین که خستگی سواران رفع شود , دوباره با شتاب بیشتری پیشروی آغاز شد . نزدیک ظهر نادر شاه با سوارانش در جاده پیشاور سر به در آورد و 86 کیلومتر راه دشوار کوهستانی سه چوبه را با هزاران رنج و سختی و بیخوابی پیمود . تا کنون هیچکس از سرداران جهان چنین راهپیمایی دشواری را آن هم در تاریکی شب ننموده اند . بدین گونه تنگه خیبر در پشت سر مانده و دشمن محاصره میشد . ناصر خان که هرگز چنینی گمانی نمیبرد همین که از این شاهکار نادرشاه آگاه گردید چنان هراسناک شد که نتوانست به پاسداران تنگه خیبر دستور پس نشستن بدهد و خود با سپاهیانی که در جمرود بودند به شتاب بسیاری به سوی جنوب و رود سند رانده و آنچه بار و بنه و خواربار داشت بر جای گذاشت و جانی بدر برد.در این هنگام نادر شاه نیز گروهی از سواران خود را به سوی تنگه خیبر فرستاد و بدین گونه راه گریز بر مدافعین تنگه خیبر بسته شد و چون سرتیپ حاجی خان بیک دستور داشت که نزدیک ظهر به تنگه یورش آورد سپاهیانی که تنگه را پاسداری می نمودند در میان ستون سواره نادر شاه و نیروی سرتیپ حاجی خان بیک منگنه وار فتاده همگی نابود شدند . سپس آنچه خواربار و بنه و چارپایان بارکش و اسلحه از دشمن به دست آمده بود میان سپاهیان ایران تقسیم شد. 

                  ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, ] [ 13:56 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

هفتم آبان روزی که با نام روز جهانی گراميداشت کوروش بزرگ  گزينش شده است، چرا که ٢هزا و ٥٠٠ سال پیش در چنین روزی، کوروش بزرگ به بابل اندر شد و فرمان بشر دوستانه‌اش را صادر کرد. فرمانی که در آن‌، همه‌ي انسان‌ها برابرند و در خور احترام. در اين فرمان آمده بود كه مردمان در گزينش دین و آیینشان آزادند. كوروش گفته بود كه همه در امان هستند و از او و سربازانش، ‌گزندي به مردم، به خانه و كاشانه‌شان و به نيايشگاه‌هايشان نخواهد رسيد.
کوروش بنيان‌گذار شاهنشاهي هخامنشیان به عنوان کشورگشایی بزرگ و فرمانرواي بزرگ‌ترین شاهنشاهي آن‌روز جهان، نه از آن روي كه سرزمين‌هاي بسيار به زير فرمانش بودند، بلكه به شوند(:دليل) رفتار بزرگ‌منشانه‌اي كه در برابر شکست‌خوردگان داشت در جهان نامور است. در زیر، سخن برخی ناموران جهان را درباره‌ی کوروش بزرگ آورده‌ايم:البته ادامه مطلب را باید در ادامه مطلب بخوانید.

                      ارسالی توسط => سینا

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 5 آبان 1391برچسب:, ] [ 11:59 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

                    

دکتر محمد معین پدر فرهنگ فارسی در روز نهم اردیبهشت 1297 خورشیدی برابر 29 آوریل 1918 میلادی و 17 رجب 1336 هجری قمری زر جوب شهر رشت به دنیا آمد.شش ساله بود که نخست مادرش طلعت و شش روز بعد پدرش ابوالقاسم را از دست داد و تحت سرپرستی پدر بزرگش محمد تقی معین العلماء که از روحانیون مورد احترام زادگاهش بود قرار گرفت .

13 ساله بود که پدر بزرگش را نیز از دست داد و تنهایی پر مشقت و غمبار او همچنان ادامه یافت .تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدرسه شماره یک رشت (( بعد ها دبیرستان شاهپور )) به پایان رساند.سپس برای ادامه تحصیل به تهران آمد.

                     ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, ] [ 12:32 ] [ سینا و تینا ]

                                      به نام خدا

ملک ايران مملو از مردانگيست

جنگه با ایرانیان ديوانگيست

دشمنانش دشمن ديرينه اند

ترک تازي و اجانب ريشه اند

عدل کورش شاه شاهان جهان

غرق حيرت مي کند پيغمبران

داريوشش مظهر آباديست

شاه شاهان جهان ايرانيست

آريوبرزن نماد غيرت است

سمبل آزادي اين ملت است

مهردادش دشمن يونانيان

سر بلند از نام او ايرانيان

يزد گردش دشمن هر تازي است

جنگ او با تازيان تاريخي است

فاتح و دشمن ستيزش سورنا ست

دشمن هر نانجيبش سورنا ست

چون خشايارش دگر دنيا نديد

خاک يونان ضرب شسش را چشيد

                             ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, ] [ 20:39 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

                                        
  

نام => فیروز

نام خانوادگی => نادری

سال تولد به میلادی=> 1946

سال تولد به خورشیدی => 1325

برای خواندن ادامه مطلب , به ادامه مطلب بروید .

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب

  به نام خدا

آریوبرزن

نگاره‌ای نو از آریوبرزن
زادروز 368 سال قبل از میلاد در آیا پیر (( ایذه ))
درگذشت 330 سال قبل از میلاد در کوه های زاگرس
محل زندگی ایران
ملیت ایرانی
نژاد آریایی
شناخته‌شده برای مقابله با سپاه اسکندر
خویشاوندان خواهر یوتاب ، پدر فارنابازوس

آریوبَرزَن (به یونانی: Aριoβαρζάνης) نام سردار ایرانی بود که در کوههای پارس در برابر سپاه اسکندر مقدونی ایستادگی کرد و خود و سربازانش تا واپسین تن کشته شدند . نام آریوبرزن در پارسی کنونی به گونه آریابرزین هم گفته و نوشته می‌شود که به معنی ایرانی باشکوه‌ است .

برای خواندن ادامه مطلب , به ادامه مطلب بروید .

ارسالی توسط =>سینا

 


ادامه مطلب

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

10 نوشته برتر